26 Kasım 2010 Cuma

ESNE ESNEE ESNEEE


"Kişisel Eksiklik Sayısı Altı’nın en belirgin özellikleri kendine dönüklük, kendi çıkarları çerçevesinde gelişmiş amaçlar ve zaman zaman da acımasızlık olarak kendini gösterebilir. Bireysel çıkarların ve hedeflerin ön planda olması, bencilliğin ve egoizmin ortaya çıkmasında önemli bir etkiye sahiptir. Kişisel Eksiklik Sayısı Altı olan insanların duygusal paylaşımlara girebilmeyi, sevdiğini kabul edebilmeyi ve insanlara karşı esnek olabilmeyi öğrenmek temel gereksinimleri arasındadır."

Sıkıntıdan bilgisayar başından o sayfadan o sayfaya gezinirken -msn yaşam- sayfasında burç yorumları, ora bura derken sayıların adınıza ve doğum tarihinize göre hesaplanan test gibi bişeyler buldum.
Bir bakayım dedim, verileri girdim çeşitli yorumlar vardı biride yukarıdaki yorumdu. Başlığıda Kişisel Eksiklik Sayınız.
Okurken hiçde yanlış olmayan çıkarımlar vardı.
Gerçi herzaman burçların veya o tip yorumlamaların zaten herkesin iç dünyasını yansıttığını bir sürü şey yazıp veya söyleyip senin içinden birşeyler bulduğunu ve hah işte gördün mü bak bu beni anlatıyor dendiğini hep duyarım.
Yukarıdaki yorum genel olarak herkeste ratlanan kişisel bir özellik olabiliyor.
Ama dikkatimi çeken haftalar önce bir arkadaşıma 'nasıl esnek olunur' diye sorduğumu hatırlattı.
Evet esnek olabilmeyi öğrenmek güzel olurdu.
Sadece tek birşey arzu ederdim, o lastiğin diğer ucundan tutmak isteyenlerde bir parçacık olsun aynı çabayı göstersin.
Ama özellikle bize zarar veren özelliklerimizi törpülemek zor oluyor. Çünkü; iyisiyle kötüsüyle dile kolay 38 yıl nasırlanmış herşey arkadaş.

Velhasıl kelam;
2 gündür Paul Auster in Görünmeyen adlı eserini okuyorum( bu arada etiketmi yoksa linkmi verilir nasıl verilir biri bana öğretirse yapıcam,o yüzden kusuruma bakmayın).
Birinci bölümde bir paragrafında beni bana tanımlayan (bu adamın kitaplarında hoşuma gidende bu, kendini keşfediyorsun) çok güzel ama bir o kadar da canımı acıtan bir ifade vardı:
Kendi cümlelerimle aktarıyorum.

-İçimde bir öfke kabarıyor, bu ikinci yüzümü ortaya çıkarınca her an patlamaya hazır, kendi öfkemden zevk alan biri olduğumu anlayınca irkiliyorum.

2 yorum:

  1. Sonunda takip etmeye başladım. Nedense evdeki bilgisayarda blogspot açılmıyor, minibooktan girebiliyorum=)

    Yavaş yavaş okuycam öptüm:)

    YanıtlaSil
  2. yorumlarını bekliyorum objektifinden lütfen:))

    YanıtlaSil