16 Ocak 2011 Pazar

...

                                                                       
Aylardır bir adamın kitaplarını okuyorum.
Bu kadar içinde eridiğim, içinde kaybolduğum, yaşamı ve insanı objektif anlatan bir yazara rastlamamıştım ( en azından ben).
Anlatılacak, üzerinde konuşulacak o kadar çok şey var ki...
Ancak ben okuduğum , okuduğum ölçüde içine girdiğim, girdiğim ölçüde içinde yaşadığım o anlamlı kelimeleri size yazmak istiyorum:)))

1. Clair acılar içinde yatağında kıvranmakta, yardım istememek için kendini güç tutmaktadır.
2.Martin bir sayfanın sonuna gelir, kağıdı makineden çıkarır ve yeni bir kağıt takar. Yeniden yazmaya başlar.
3. Şömineyi görürüz.Ateş neredeyse sönmüştür.
4. Martin ; Daktilo yazmaktadır.
5.Claire; Eskideden de güçsüzdür, artık çabalamamaktadır.
6. Martin masasında daktilo yazmaktadır.
7. Şömine; Birkaç köz kalmıştır.
8. Martin; Öykünün son sözcüğünü yazar. Sonra kağıdı makineden çıkarır.
9. Claire; Hafifçe ürperir, ölmek üzere gibidir.
10. Martin; Müsveddesinin yapraklarını toplar. Çalışma odasından çıkarken bitirdiği hikayesini elinde tutmaktadır.
11. Martin; gülümseyerek yatak odasına girer. Yatağa bakar ve yüzündeki gülümseme silinir.
12. Claire; Martin onun yanına oturur, elini alınına koyar ama tepki alamaz. Kulağını kızın göğsüne koyar ama yine tepki alamaz. Paniğe kapılır, müsveddeyi bir kenara fırlatır, iki eliyle kızın bedenini ovuşturmaya başlar, umarsızca onu ısıtmaya çabalamaktadır.
Kız pelteleşmiştir, teni buz gibidir. soluk almamaktadır.
13. Şömine; Ocakta sönen közleri görürüz, yanacak kütük kalmamıştır.
14. Martin; Yataktan sıçrar, Müsveddelerini yerden kapar, dönüp şömineye koşar. Mecnun gibidir, korkudan aklını kaçırmıştır. Yapacak birşey kalmamıştır ve bu da şimdi yapılamlıdır. Hiç tereddüt etmeden hikayenin ilk sayfasını elinde buruşturur ve ateşe fırlatırır.
15. Ateş;Kağıt top ateşin içine düşer ve alev alır. Martinişn bir sayfa daha buruşturduğunu duyarız. Kısa bir süre sonra ikinci kağıt topu da ateşe düşer.
16. Calaire; Kirpikleri titremeye başlar.
!7. Martin kağıtları buruşturmaya devam etmektedir. Kağıt alev alır.
18. Calaire; Gözlerini açar.
19. Martin; Elinden geldiğince hızlı hareket ederk sayfaları buruşturup ateşe atar.
20. CLAİRE DOĞRULUP OTURUR.ŞAŞKINLIKLA GÖZLERİNİ KIRPIŞTIRMAKTADIR. ESNER, GERİNİR; HİÇBİR HASTALIK BELİRTİSİ KALMAMIŞTIR. ÖBÜR DÜNYADAN GERİ GELMİŞTİR.

Yavaş yavaş toparlanan Calaire Martine " Ne Yapıyorsun?" diye sorar.
MARTİN CEVAP VERİR:     SENİ GERİ ALIYORUM...

5 yorum:

  1. Ne oluyor yavrucum?
    Hangi kitap olduğunuda söylesene a canım:)

    YanıtlaSil
  2. Yakınen tanıdığın olabilir:))
    Basit bir benzetmr mi bilemiyorum ama Profiterol karşısında hiisettiğim haz ve aşkı yaşadığımdaki gibi mutluluk, sevildiğimdeki gibi doygunluk duygusu. Bu bir sayfada ölmek istedim...



    Yazan: Paul Auster- Yanılsamalar

    YanıtlaSil
  3. Yapma yaaa, ben okudum bu kitabı yahu, düşündüm de bu Paul Auster olmasın sakın diye, kesinlikle yeniden okumalıyım. Gıcık oldum kendime, nasıl unutabilirim bu kadar?
    Bu arada son kitabını aldım ama okumuyorum tüketmemek için bekletiyorum:)

    YanıtlaSil
  4. Konuşmalarınızı okuyunca bende yorum yazacak durum kalmadı :) Zaten konu kitap olunca susuyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Aslım, gıcık ama tatlısın:)
    Görünmeyenden mi bahsediyorsun. Ben de aldım:)

    Kaanında hep dediği gibi tüketmeden tadına vara vara.

    Bir insanın, kendinden başka biri için değer verdiğin bir şeyden hiç düşünmeden- deliler gibi emek harcadıktan sonra- vazgeçebilmesi...
    İşte beni etkileyen nokta

    YanıtlaSil